El PAM, el full de ruta per a un SVC VIU!

Aquest mes de febrer hem presentat el Pla d’Actuació Municipal 2023-27 que guiarà l’acció del govern municipal durant el mandat. Es tracta d’un document que recull un total de 96 accions que busquen afrontar els reptes del present i adaptar el poble al futur.

Sant Vicenç necessita d’un full de ruta clar per millorar en molts àmbits, la seguretat, la salut, la mobilitat, l’oferta cultural, els equipaments municipals, la sostenibilitat, etc., i aquest equip de govern està compromès i gaudeix de l’energia, el rigor i la il·lusió necessàries per acomplir aquests objectius i aconseguir majors cotes de qualitat de vida pels veïns i veïnes de Sant Vicenç. És necessari fer un salt en diferents aspectes i intentarem posar les bases i, en alguns casos, fer-ho realitat, durant els propers anys.

En aquesta línia, el PAM pretén impulsar el nostre poble fent-lo més amable, més atractiu i més segur. Des d’una perspectiva realista, ens hem marcat objectius una mica ambiciosos que responen a les mancances del nostre poble i a les demandes de la ciutada­nia. La “feina ben feta” guiarà cada acció, demostrant la determinació de l’Ajuntament per crear un entorn propici per al benestar de tothom.

Entrant en concreció, en el mateix PAM preveiem accions enfocades a resoldre dèficits històrics i necessitats de serveis; ho són, per exemple, la construcció del vial d’accés a la C-55 en direcció a Barcelona, la construcció d’un complex esportiu amb piscina coberta, la posada en marxa d’un servei de transport urbà, l’aposta per la seguretat, l’increment de les subvencions i la revisió dels seus criteris d’atorgament, la creació d’una aula mentor, accions diverses als centres educatius, la potenciació de l’Esplai de la gent gran, l’impuls del pla de transició energètica, la pressió a la Generalitat per millorar els serveis del CAP, la recuperació de la nit de la cultura, entre d’altres accions que es poden consultar en el mateix PAM i que estan classificades per àmbits temàtics.

A més, un dels fils conductor de la nostra actuació serà la sostenibilitat, fent que totes les accions del PAM mantinguin present els diferents Objectius de Desenvo­lupament Sostenible (ODS) que tota administració responsable i compromesa amb el progrés sostenible hauria de seguir.

Així doncs, el PAM és el full de ruta per encarar els reptes del present i adaptar el poble al futur i, alhora, és el compromís de l’equip de govern amb la millora de la qualitat de vida dels veïns i veïnes i el progrés de Sant Vicenç.

VOLEM UN POBLE VIU, UN POBLE ON VIURE-HI.

Dani Mauriz

Alcalde de Sant Vicenç de Castellet