Més seguretat

MÉS SEGURETAT

Aquest mes de febrer hem estrenat les primeres càmeres de vigilància a diferents espais estratègics del municipi. Dos dels dispositius, els que estan ubicats als accessos del nostre poble, compten amb lector de matrícules per als vehicles. És la primera vegada que comptem amb càmeres de videovigilància, que també s’han instal·lat a les àrees dels polígons d’activitat econòmica. Des de l’Ajuntament tenim previst instal·lar nous dispositius aquest mateix any. Tenim el convenciment que les càmeres ajudaran a reforçar la seguretat a Sant Vicenç de Castellet i formen part del conjunt de mesures preses els darrers mesos. La sensació de seguretat és una qüestió molt personal que té a veure amb les percepcions i experiències de cadascú i des de l’Ajuntament pensem que s’ha de gestionar amb una mirada àmplia i tenint en compte diferents factors, no només policials, sinó també pedagògics, socials i culturals.

L’evolució de les darreres dades de casos delictius i d’infraccions penals són positives i continuem treballant per professionalitzar el cos de la Policia Local amb la cobertura de les quatre places convocades a finals d’any. Tenir un cos més ben preparat, proper i amb més presència al carrer segur que ens ajudarà a tenir un poble més amable, cívic i segur.

En paral·lel, també vetllem per arranjar aquells punts més conflictius que generen sensació d’inseguretat, com és el cas de l’estació de la RENFE. Darrerament, hem presentat el projecte de rehabilitació de l’estació que millorarà tot aquest entorn amb uns accessos adequats, amb major control i el reforç de la il·luminació com a actuacions destacades.

El fil conductor de totes aquestes mesures té a veure amb tenir un poble amb més elements que facilitin la cohesió social i la generació d’oportunitats i, de retruc, més cívic i segur.