Policia de proximitat

POLICIA DE PROXIMITAT

Aquest mes de desembre el començàvem presentant davant dels mitjans de comunicació el nou caporal de la Policia Local de Sant Vicenç de Castellet. En David Rocabert ha estat seleccionat després de superar el procés de selecció per via interadministrativa, un fet inèdit fins ara. L’actual equip de Govern accentua la seva aposta per professionalitzar el cos de Policia Local, fer-lo més proper i dotar-lo de més recursos i eines per tal que pugui fer la seva feina. A principis del 2023, a més, es cobriran quatre places d’agent, que estan coberts de forma interina, una de les quals està reservada per a una dona, i s’han renovat armes de foc, entre altres actuacions.

Tenir una policia més preparada, professional i amb més recursos ens ajudarà a tenir un cos més pròxim i preparat per fer la seva feina. Aquest any també ha estat la primera vegada que s’han començat a sancionar els incompliments de les ordenances municipals de convivència ciutadana i de tinença d’animals, cosa que no passava fins ara. Fins a final d’any s’han denunciat una vintena de situacions que tenen a veure amb el consum d’alcohol a la via pública, acampar a espais no autoritzats o no respectar el descans dels veïns i veïnes, entre d’altres casos. Tenim el convenciment que sancionar aquestes conductes incíviques ens ajudarà a reduir les accions que molesten, que no estan permeses i que ens provoquen incomoditat.

Entenem la Policia Local com un cos proper i amable, que teixeixi relacions de confiança i de proximitat amb el nostre entorn més immediat, però que també tingui capacitat d’actuar i sancionar aquelles conductes que no estan permeses. Hem resolt una situació anòmala i tenim el convenciment que hem emprès el camí correcte.

Els indicadors de casos delictius i d’infraccions penals continuen millorant aquest final d’any i continuarem reforçant aquelles accions que ens permetin tenir un poble més amable i segur, una de les prioritats de l’Ajuntament.