Unes ordenances amb sentit

UNES ORDENANCES AMB SENTIT

Aquest octubre des de l’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet hem aprovat les ordenances fiscals per a l’any vinent. Es tracta del primer pas abans de confeccionar el pressupost de cara al proper exercici. Ens semblava que havíem de prioritzar dos àmbits i així ho hem fet. Ens referim a les persones més vulnerables i al medi ambient. Per això introduïm bonificacions per a les plusvàlues en els casos de viudetat i també introduïm un recàrrec del 50% per als pisos buits de caràcter permanent propietat de bancs i promotores. Ajudar les persones grans i promoure accions per facilitar l’accés al mercat de lloguer ens semblava bàsic en aquest inici de mandat.

En línies generals, les ordenances mantenen la pressió fiscal als veïns i veïnes amb la majoria de taxes congelades i amb el compromís de l’equip de Govern de vetllar per uns serveis públics accessibles i de qualitat. L’única taxa que augmenta és la que fa referència a la recollida d’escombraries. Ho fa un 10%, però es bonificaran les aportacions regulars a la deixalleria. En aquest sentit, el rebut pot acabar reduint-se fins a un 20%. Reciclar és una obligació ja que el planeta ens ho demana, però també la Generalitat que augmenta el cànon del rebuig i per tant cal que l’esforç sigui de totes i tots per sostenibilitat sobretot i també per interès econòmic.

Els índex de reciclatge al Bages arriben al 48%, però des del municipi hem de fer un major esforç per continuar millorant la recollida selectiva i acostar-nos a la mitjana comarcal. Cal un esforç per responsabilitat, bàsicament. Des de l’Ajuntament també busquem fórmules per millorar el servei de recollida i estudiarem la possibilitat d’implantar el sistema porta a porta. Municipis com Navarcles i Navàs superen el 80% de recollida selectiva emprant aquest sistema, una realitat que observem amb molta atenció i interès.

Estem convençuts que trobarem la complicitat de tots vosaltres per tenir uns carrers i espais públics més nets i augmentar les aportacions a la deixalleria. Sapigueu que la deixalleria mòbil també és al vostre servei per fer-hi aportacions de manera regular. A tots ens agrada tenir un poble més endreçat i net. Ara tenim una bona excusa per posar-nos-hi!