Sant Vicenç de Castellet, municipi d’oportunitats

SANT VICENÇ DE CASTELLET, MUNICIPI D’OPORTUNITATS

El Pla d’Actuació Municipal (PAM) 2020-2023 de l’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet és un document estratègic que marca les principals prioritats del mandat actual, i va rebre llum verda en ple municipal el passat desembre. L’afectació de la pandèmia ha sigut gran al nostre municipi, com arreu, lamentablement, des de les famílies a les empreses i negocis, des dels comerços a les entitats, però no volem renunciar a gestionar els grans reptes de Sant Vicenç. I ho volem fer amb ambició i també realisme, amb una mirada a mitjà i llarg termini que ens ajudi a aconseguir els objectius plantejats.

El PAM és, sobretot, un compromís que adquirim amb la ciutadania, un recordatori de tot allò que plantegem i ens comprometem a tirar endavant. La voluntat és executar-lo el màxim possible, havent après els darrers mesos que res és segur, res és inamovible i que cal més capacitat d’adaptació que mai en una etapa de complexitat i incertesa. Però no podem fer que la pandèmia ens immobilitzi, hem de tirar endavant, planificar més enllà de les urgències i preveure el més i millor possible.

El PAM és una eina que fixa el rumb i que estableix els grans reptes dels propers anys. Hi ha actuacions decisives, entre les quals destaquen avançar en el projecte del complex esportiu al pavelló, que inclourà una piscina coberta, o la reforma del talús de la Balconada. La millora dels serveis públics és prioritària i en aquest sentit el document recull les millores en el servei de transport a demanda, el compromís per millorar el servei de recollida de residus, la gestió del manteniment dels parcs i zones enjardinades o la rehabilitació de Castellet.

És un document de planificació i intencions. És dinàmic, i segur que farem altres actuacions. Està ben estructurat, tant pel que fa a la visió estratègica com a les accions concretes, i l’impacte econòmic del pla. De fet, és el primer PAM amb una planificació econòmica.

Entre les polítiques que impulsem des de l’Ajuntament de Sant Vicenç hi ha el manteniment dels equipaments municipals, la cura per a l’espai públic, el benestar social, la millora dels polígons d’activitat econòmica o tenir una regidoria d’Habitatge que fomenti polítiques actives per tenir un mercat de lloguer més accessible. Aquesta programació ens permet fer un seguiment continuat. El PAM és un compromís compartit, que segur que ens ajuda a tenir un poble millor, un Sant Vicenç de Castellet que ofereixi oportunitats per a tothom, ara més que mai.