El POUM, eina col·lectiva per transformar SVC

EL POUM, EINA COL·LECTIVA PER TRANSFORMAR SVC

Durant els darrers mesos des de l’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet hem treballat intensament per posar fil a l’agulla a la revisió del POUM, el nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, que ha de definir el municipi del futur. El document vigent és anterior a l’any 2000 i cal posar-lo al dia, perquè ja no és útil ni vigent. Hem fet els primers passos per actualitzar una eina que ha de reflectir els canvis i la transformació viscuda al municipi els darrers anys i dibuixar quin poble ens imaginem a mitjà i llarg termini.

Es tracta d’un element bàsic per al planejament urbanístic del municipi que ens permetrà marcar prioritats i definir quin model de poble tindrem els propers anys. El POUM incideix clarament en el nostre dia a dia des de diferents àmbits perquè, més enllà d’ordenar carrers, places o parcs, també defineix les construccions d’habitatges, els equipaments públics necessaris, els  centres de salut que ens calen, la reserva i protecció d’espais naturals per a un entorn sostenible o la potenciació de les àrees d’activitat econòmica, entre d’altres.

Precisament perquè té un efecte incontestable sobre tots nosaltres és molt important que prengueu part i digueu la vostra en les diferents accions en matèria de participació ciutadana que impulsem. El POUM és transversal i, més enllà de les primeres enquestes realitzades i els tres debats tècnic, polític i de ciutadania que hem realitzat fins al moment, es faran en breu les accions amb infants i joves. És fonamental escoltar la seva opinió i tenir en compte el seu punt de vista perquè són i seran els futurs veïns i veïnes del nostre municipi. A mesura que anem avançant en el procés de tramitació, afegirem trobades amb grups d’interès per tractar temes sectorials.

Des de l’Ajuntament fem una crida perquè participeu de totes les accions plantejades en un camí que sabem que serà llarg però que sobretot volem que sigui compartit. És clau que us feu vostre el POUM, que en tingueu cura i que us impliqueu en la seva elaboració. L’equip de Govern proposa fer document que tingui en compte la salut i la qualitat de vida en totes les propostes previstes. És un leitmotiv que volem que sigui constant perquè pensem que són dos elements bàsics per al benestar del conjunt de santvicentines i santvicentins.

Fes-te’l teu! és el lema que us proposem, perquè no dubteu a dir-hi la vostra en aquesta fase inicial. La vostra implicació serà la millor senyal que teniu cura d’un poble en què tothom té el dret a participar i formar-ne part.