Cuidem l’entorn

CUIDEM L’ENTORN

El municipi ha estrenat darrerament un nou servei de jardinera que millora la gestió dels espais verds del nostre poble. Durant aquest mes de setembre s’ha intensificat la tasca dels operaris en espais estratègics ja es poden veure els resultats. Al pati de les Escoles Velles, per exemple, els jardiners col·loquen noves espècies que resisteixen molt millor el fred de la tardor i l’hivern i s’adapten al nostre clima de manera natural. Ens sembla important tenir uns espais verds cuidats i pensats per al gaudi i el benestar de petits i grans. Pensar amb unes àrees que convidin a passejar, descansar o simplement badar. I fer-ho tenint en compte la nostra climatologia i el nostre entorn és clau.

La cura pel nostre entorn també serà visible aquesta tardor amb la neteja de la riera de Castellet, un dels trams del riu Llobregat pel nostre municipi i l’entorn del mirador del riu a la zona esportiva. L’ajut de l’Agència Catalana de l’Aigua ens permetrà erradicar la canya americana, una espècie invasora que provoca problemes en episodis de fortes pluges. En paral·lel, el nostre poble també s’estrena en un programa en què es fomenta el coneixement i la divulgació del riu. La iniciativa Llegim el riu compta amb una quinzena de voluntaris i la col·laboració del Centre Excursionista que es perfila, una vegada més, com una entitat clau per divulgar, estimar i valorar allò que tenim a tocar de casa.

Aquest darrer any i mig la pandèmia ens ha ensenyat a posar en valor allò més proper i quotidià. I l’entorn natural de Sant Vicenç de Castellet ha estat redescobert per a molts de nosaltres. Les passejades i sortides a prop de casa ens han ensenyat que tenim un entorn natural extraordinari, ple d’atractius i molt ric.

Valorar-ho és responsabilitat de totes i tots i des de l’Ajuntament continuarem vetllant per tenir uns espais més verds i agradables en què la col·laboració ciutadana, el respecte i el civisme són claus per aconseguir preservar-los. Que ens en puguem sentir orgullosos depèn de tots nosaltres.