Fem realitat un poble més inclusiu

FEM REALITAT UN POBLE MÉS INCLUSIU

A Sant Vicenç de Castellet hem fet darrerament un pas endavant en matèria d’inclusió amb l’obertura del nou servei de teràpia ocupacional que AMPANS ofereix a un espai de més de 350 metres quadrats al carrer Soler i Puigdollers del municipi, que antigament funcionava com a taller de ceràmica. Sant Vicenç, doncs, tindrà un paper actiu en l’acompanyament que AMPANS fa a les persones adultes que es troben en situació de discapacitat intel·lectual, tot fomentant un paper actiu a la societat, la relació amb l’entorn i l’autonomia personal.

Encaix és el nom que rep el nou equipament. Un nom simbòlic i del tot encertat perquè una de les activitats programades serà un taller de trencadís amb ceràmica, fet que vincula l’espai de manera clara amb el territori. La tradició del treball de la pedra i la ceràmica originària del Bages Sud ens ha marcat a totes i a tots en un moment o altre de la nostra vida.

L’espai planteja un model d’atenció del servei ocupacional que gira al voltant de la inclusió i l’apoderament de la persones avaluat a partir d’un estudi realitzat per la Universitat Autònoma de Barcelona, que n’avala la metodologia i els resultats obtinguts. Per a l’Ajuntament és tot un repte que entomem convençuts de les seves possibilitats, i amb tota la voluntat de mantenir-hi una col·laboració regular i activa.

Per al conjunt de Sant Vicenç de Castellet també és un projecte que ens fa especial il·lusió perquè ens situa al mapa d’inclusió social i reforça el nostre lideratge. Serem el municipi referent al Bages Sud amb una programació d’activitats que cerquen fomentar l’autonomia personal, la participació social i les capacitats de les persones. I per això esperem la participació de veïns i veïnes del nostre municipi, i de les entitats locals, però també de nuclis propers com Castellbell i el Vilar, Castellgalí, Monistrol de Montserrat i el Pont de Vilomara i Rocafort, que ara tindran un servei molt més proper. Exercir la capitalitat al Bages Sud en matèria d’inclusió és tot un orgull.