Seguretat, dades i percepcions

SEGURETAT, DADES I PERCEPCIONS

Hem començat l’any amb la convocatòria d’una nova Junta de Seguretat Local, tal com fem en aquest mandat cada sis mesos, per fer un seguiment exhaustiu i valorar la seguretat ciutadana al nostre municipi. La seguretat també és una qüestió molt personal, que depèn de les percepcions de cadascun de nosaltres i de la nostra pròpia experiència. La darrera reunió amb els cossos policials ha servit per constatar que les dades són positives i que els fets delictius van retrocedir prop d’un 15% durant l’any passat respecte el 2020, un any especialment complicat per al nostre municipi.

La situació de pandèmia, que en general va provocar una caiguda d’alguns fets delictius a altres municipis arreu del país, va tenir un efecte contrari a Sant Vicenç de Castellet. La seguretat ciutadana es va convertir en una qüestió preocupant i prioritària que ens va empènyer a totes i a tots a buscar solucions. Una major coordinació policial, la incansable feina de la Policia Local, les gestions fetes per l’Ajuntament i la inestimable col·laboració ciutadana, del tot imprescindible, ens ha anat permetent solucionar els problemes existents i canviar la tendència anterior. Una situació que també ha fet caure a més de la meitat les ocupacions de pisos respecte l’estiu del 2019, a l’inici de mandat, i que ha reduït de manera notable els casos més conflictius, que alteraven la convivència dels veïns i veïnes.

La situació és millorable, evidentment, i continuarem treballant des d’una mirada àmplia, que no només es fixi en la pressió policial. Mantenim un diàleg obert amb veïns i veïnes per escoltar propostes i recollir accions que ens ajudin a tenir major seguretat. Tenir un poble més segur és una qüestió transversal, que afecta àmbits com l’educació, el civisme, l’accés a l’habitatge, la cohesió social i la igualtat d’oportunitats. Per això, continuarem posant l’accent en totes aquelles polítiques que ens permetin tenir un poble més cohesionat.